Sök

Junirabatten skiner - Upp till 50% på över 3000 produkter »

Leverans- & fraktvillkor

Frakt

Vi erbjuder fri frakt för alla beställningar med ett varuvärde på minst 495 kr (exklusive fraktkostnader och eventuella andra avgifter). Fri frakt gäller endast för leveranser till brevlåda eller ombud/paketbox inom Sverige. Företagsleveranser omfattas inte av erbjudandet om fri frakt.

För beställningar med ett varuvärde under 495 kr är fraktkostnaden viktbaserad och börjar från 39 kr. Tyngre eller skrymmande försändelser kan innebära högre fraktkostnad än grundpriset.

  • Vi skickar med Postnord eller Early Bird.
  • Du får alltid ett e-postmeddelande med spårningsnummer när paketet lämnar vårt lager.
  • Skickas paketet som brev levereras det direkt till din brevlåda. Skickas det som paket levereras det till ett ombud eller en paketbox och ligger kvar i 7 dagar. Hämtas det inte ut inom dessa 7 dagar, returneras det till oss.

Om ett paket returneras till oss som outlöst debiterar vi 195 kr. Detta belopp motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, returfrakt och administrativa avgifter. Om du vill ha paketet skickat på nytt debiterar vi återigen aktuell fraktkostnad. Om du inte önskar nytt utskick debiterar vi endast returkostnaden på 195 kr.

Vid ånger efter det att vi har skickat din beställning rekommenderar vi att du trots allt hämtar ut paketet och sedan utnyttjar din ångerrätt, för att underlätta returhanteringen. Läs mer om ångerrätt och returer här.

Leverans

  • Vi strävar efter att skicka alla beställningar samma dag eller nästkommande vardag, förutsatt att samtliga varor finns i lager.
  • Normal leveranstid inom Sverige är 1–3 vardagar efter att ordern har lämnat vårt lager.
  • Under storhelger eller semestermånader kan leveranstiderna ibland förlängas med någon extra dag.
  • Om någon vara i din order skulle vara tillfälligt slut i lager och vi inte kan leverera hela beställningen på en gång, kontaktar vi dig så snart vi vet nytt leveransdatum. Vi gör normalt inte delleveranser. Vill du avbryta köpet om leveransen försenas, har du rätt att häva köpet utan extra kostnad.
  • Om leverans inte kan ske inom avtalad tid kontaktar vi dig omedelbart och meddelar nytt leveransdatum samt orsak. Du kan då välja att häva köpet kostnadsfritt.
  • Outlöst leverans debiteras med 195 kr (faktiska kostnader för frakt, returfrakt och administration).
  • Ångrar du ditt köp efter det att vi har skickat din beställning bör du hämta ut paketet och därefter utnyttja din ångerrätt för retur och återbetalning. Läs mer om ångerrätt och returer här.
  • Vid val av betalningssätt Klarna Faktura eller Klarna Konto kan vi endast leverera till din folkbokföringsadress. Vill du använda en annan leveransadress måste du välja att betala med kontokort eller via bankgiro.