Har du fått fel vara eller en trasig/skadad produkt ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet.
Vissa produkter kan ha en liten variation i antal eller kvalitet. Om vi bedömer att ett paket kan innehålla t.ex. “20 st+” innebär det att det alltid är minst 20 stycken av god kvalitet, men förpackningen kan innehålla några extra bitar. Vi accepterar endast reklamationer på de garanterade 20 styckena – inte på eventuella överskjutande exemplar.
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten. Du får då även information om hur returen går till. Tänk på att det är du som kund som ansvarar för att skicka varan till oss i reklamationsärendet. När vi har behandlat reklamationen återbetalar vi dig inom 30 dagar. Har du betalat med VISA/Mastercard återförs beloppet till det kortet. Har du använt Klarna-faktura som ännu inte förfallit eller betalats, krediteras den fakturan.
Vi följer konsumentköplagen vid reklamationer och följer i händelse av tvist Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Om du vill vända dig direkt till en extern instans kan du kontakta ARN på arn.se eller skriva till Box 174, 101 23 Stockholm. Du kan också lämna klagomål via EU-kommissionens webbplats för online-dispute.
Garantier
Vi erbjuder 1 års garanti på alla våra produkter om inget annat anges. Garantin gäller endast ursprungsfel (fel som uppstått på grund av tillverkningsfel). Skador som uppstår genom normalt slitage eller felaktigt handhavande omfattas inte av garantin.
Om du vill utnyttja garantin, kontakta oss så hjälper vi dig sedan vidare i processen.